Розробка зустрічі з батьками для І циклу навчання
початкової освіти
Тема: Любляча родина - щаслива дитина.
Мета: визначити мету та завдання родинного виховання, розкрити суть поняття «батьківська любов», «щаслива дитина»; проаналізувати типи спілкування в родині та стилі сімейного виховання, переконати батьків у тому, що любов до дитини, повага до неї, її потреб, почуттів, взаєморозуміння у сім’ї – запорука виховання щасливої та успішної людини.
Обладнання: конверти червоного, рожевого та жовтого кольорів із завданнями, кольорові стікери - смужки, стікери – квіти, ватман, скринька, клей, кольорові маркери, вирізані макети чоловічків-дітей чотирьох кольорів.
Хід зустрічі
І. Організаційний момент
1. Перегляд відеоролика «За день до свого народження»
Вчитель:
- Дорогі наші «ангели»! Вас вибрали Ваші діти. Вони потрапили у Вашу родину. Оберігайте їх, допомагайте їм, підтримуйте, намагайтесь розуміти їх. І зробіть все для того, щоб їх дитинство було щасливим!
2. Повідомлення учителем епіграфу зустрічі
Хто зна, як виглядає щастя?
Воно як сад, чи як квітучий луг?
Чи як дочка, що ніжно зветься Настя?
Чи як весна, або як вірний друг?
Хто бачив щастя? Хто тримав в долонях?
В полях чи в травах? Де його збирають?
А може щастя сховане у дітях?
А може щось батьки про щастя знають?
- Усі ми мріємо про те, щоб наші діти були щасливими. Найважливішу роль у здійсненні цієї мрії відіграють батьки. Що ж ми, дорослі, вкладаємо у це поняття?
3. Вправа «Мікрофон»
- Шановні батьки, сформулюйте, будь ласка, одним словом, що таке, на Вашу думку, щастя?
- Щастя – це …
4. Поділ на групи
Об’єднатись у групи за методикою «Спільні інтереси». Кожному учаснику зустрічі пропонується взяти зі столу макет чоловічка того кольору, який йому найбільше подобається. (Учасники об’єднуються у групи відповідно до кольорів чоловічків)
5. Вироблення правил роботи
- Перш, ніж ми розпочнемо роботу, я пропоную створити правила, за якими будемо працювати.
- щирість у спілкуванні
- поважаю, дослухаюсь, не перебиваю
- толерантне ставлення до думки кожного
- ввічливо звертаємось один до одного
- перебуваю тут і тепер
- правило «піднятої руки»
ІІ. Оголошення теми і мети зборів
1. Вправа «Привітання»
А)Завдання:
- Написати на макеті чоловічка ім’я своєї дитини та її найголовніші три характеристики;
- Як ласкаво називаєте донечку (сина) вдома
Відповідаємо а таким планом:
- Привітатись
- Мене звуть …
- Я мама (тато) чудової донечки (синочка) …(ім’я)
- Моя дитина яка? (прочитати написане на макеті чоловічка)
- Я ласкаво називаю …
(Батьки, які презентували себе і дитину, наклеюють макет чоловічка на ватман, прикріплений на дошці).
Б) Завдання:
- Ваші діти – це сенс Вашого життя, найдорожче, що є у світі. На столах лежать стікери-квіти. Напишіть, кожен на своїй квіточці, що Ви прагнете зробити для того, щоб Ваша дитина була щасливою.
(Батьки презентують відповіді і наклеюють свою квіточку на ватман з чоловічками).
- Ви створили прекрасну «Галявину щастя» для своїх дітей.
2. Вправа «Аплодисменти»
- Зараз ми з Вами проведемо бліц-опитування. Я буду ставити запитання. Якщо відповідь позитивна, плещемо в долоні, причому, на перше запитання – один раз, на друге – два, на п’яте – п’ять…
Запитання:
- Хто має одну дитину?
- У кого двоє і більше діточок?
- У кого діти хлопчики?
- У кого діти дівчатка?
- У кого є і хлопчики, і дівчатка?
- Хто цілує дитину щоранку?
- Хто цілує дитину перед сном?
- Хто перед сном читає казки діткам?
- Чи знаєте ви улюблену страву своєї дитини?
- Ви – чудові батьки і заслуговуєте справжніх аплодисментів.
3. Робота в групах «Незавершені фрази»
- У конверті жовтого кольору лежать картки – незавершені фрази. Впродовж однієї хвилини Вам необхідно скласти продовження речень і висловити свою думку.
І група. Щаслива дитина – це…
ІІ група. Щасливі батьки – це …
ІІІ група. Щаслива родина – це …
ІУ група. Щасливий вчитель – це …
(Презентація роботи)
4. Відеопритча «Наші діти» («Телевізор»)
Проблемне запитання:
- Яку проблему демонструє переглянуте відео?
- Чому дана проблема виникла у сім’ї?
- Що треба зробити, щоб її подолати?
Висновки: Нажаль, на практиці буває так, що батькам бракує часу на дітей. Дефіцит спілкування з дітьми сьогодні є печальним фактом. В результаті цього наші сини й дочки залишаються один на один зі своїми печалями, негараздами, проблемами. Після цього наступають непорозуміння, батьки не можуть достукатися до серця, почути голос дитячої душі. Якими ж повинні бути ми, батьки, щоб не втратити зв’язок з дитиною, стати справжнім другом своїй дитині, зробити її дійсно щасливою.
«Хоч би яка у вас відповідальна і складна творча робота була на виробництві, знайте, що вдома на вас чекає ще відповідальніша, ще складніша, ще тонша робота – виховання людини.» В.Сухомлинський
ІІІ. Основна частина
1. Розповідь учителя
2. Робота в групах «Мозаїка стилів батьківського виховання»
- На кожному з ваших столів лежить конверт рожевого кольору. В ньому ви знайдете картку, на якій дана характеристика одного зі стилів виховання дитини у родині. І є п’ять карток з назвами самих стилів виховання. Встановіть відповідність характеристики стилю з його назвою.
(Презентація результатів роботи)
3. Вправа «Мій стиль»
- Подумайте, який стиль виховання притаманний вашій родині? Оберіть собі стікер відповідного кольору. Прикріпіть його до моделі руки, на палець однакового зі стікером кольору.
Червоний – потуральний
Жовтий – хаотичний
Синій – авторитарний
Зелений – демократичний
Оранжевий – гіперопіка
(Аналіз голосування)
- Найдоцільнішим є демократичний стиль виховання, коли батьки готові у разі потреби допомогти дитині, постійно спілкуються з дитиною, вірять в її здатність до самостійної успішної діяльності.
Батьки є найбільш значимими для дитини людьми. І саме від того, який стиль виховання ви обираєте, залежить якою людиною, агресивною чи доброю, відкритою чи замкненою, вона стане.
4. Загальні поради психолога
- Для кожного з Вас на столі лежать пам’ятки «Поради психолога батькам першокласників». Озвучте по черзі ці поради. Якщо Ви приймаєте дану пораду для себе, плесніть у долоні, якщо ж ні – тупніть ногою.
5. Вправа «Скринька голосів»
- Я розкриваю цю незвичайну скриньку. У ній на окремих аркушах записані фрази, за допомогою яких до нас звертаються наші діти. По черзі витягніть одну фразу, озвучте її. Почуйте серцем голос дитини.
6. Робота в групах. Вправа «Батьківський словник»
- На кожному з ваших столів лежить конверт червоного кольору. На картці надруковані фрази, які дитина може почути у свою адресу від батьків. Виберіть фрази, які благотворно впливають на дитину. І відкиньте ті, які дозволять сину й доньці віддалитися від Вас, стати замкненими, недовірливими, невпевненими у собі.
(Батьки озвучують створений «Батьківський словник»)
ІУ. Рефлексія
1. Вправа «Склади рецепт щастя»
- Зараз ви отримаєте листівку із пропущеними словами і окремий аркуш зі словами для довідок. Ваша задача, використовуючи слова для довідок і вставляючи їх у листівку, скласти рецепт щастя.
(Батьки працюють у групах, вставляють пропущені слова. Презентація виконаної роботи).
2. Відеоролик «Бережіть своїх дітей»
- Я дуже вдячна Вам за Вашу відвертість, щирість, розуміння, бажання до співпраці. Бажаю, щоб у класі, де навчаються Ваші діти, завжди було затишно, тепло, панували дружба, любов, прагнення до знань, до всього цікавого, щоб у Ваших родинах панувала любов і діти в них були щасливими.
|