Перший урок Подорож в Країну Знань. Ми – другокласники Мета: сформувати уявлення учнів про школу як країну знань, розширювати та уточнювати знання учнів про Україну як незалежну суверенну і єдину державу, державні символи; розширити кругозір учнів про рідну Україну, викликати інтерес до пізнання своєї Батьківщини, її просторів, розвивати почуття патріотизму, заохочувати творити добро, здобувати знання, щоб бути гідним учнем своєї школи і громадянином України; розвивати творчі навички; формувати почуття патріотизму, національної гідності та самосвідомості; виховувати любов і повагу до своєї Батьківщини - України, почуття глибокої поваги до видатних українців, своїх рідних і близьких, воїнів , а також гордість за свій народ і країну.
Обладнання: роздатковий матеріал для роботи в групах, для створення асоціативного куща, вислови та плакати про Україну, малюнки про Україну, карта України, державні символи України, прапорці, фонограма пісень, паперові літачки, солодкий подаруночок-дзвіночок.
Тип уроку: інтегрований урок.
Створити святковий мікроклімат в класі для знайомства з новими дітками.
Привітання. Звучить пісня Н. Май «Здрастуй, школо!» Учитель: Місто Кам’янка? Учні: Так. Вчитель: Ліцей №1? Учні: Так. Вчитель: 2-В клас? Учні: Так.
Ранок розпочавсь цікаво, Світить сонечко ласкаво, В календарик заглядає І від усмішки аж сяє. Знає сонце гомінливе – День сьогодні особливий! Любі, мої милі діти. Будемо вчитись, дружити, радіти Й називатися вже 2-В клас. Я сьогодні всіх щиро вітаю В нашому ліцеї, у дружній сім’ї. І міцного здоров’я бажаю, Й щастя-радості, миру, любі мої. Гра « Так чи не так, я чи не я» Усі за літо відпочили? А набралися ви сили? У школу всі із вас хотіли? А на сонці засмагали? Хто улітку грався? Ну, а хто купався? У таборі хто із вас був? А хто букви всі забув? Хто з вас їздив до бабусі? Хто допомагав матусі? Хто книжку нову прочитав? А хто лише в м’яча ганяв?… - Діти, а яке сьогодні число, який місяць, рік? - Чим особливий цей день для вас?
Вітаю вас, дорогі мої учні, літо відцвіло, відзеленіло і залишило про себе лише приємні спогади. І знову першовересень скликає дітвору, вчителів до світу знань, відкриттів та науки. Хай цей навчальний рік буде для усіх мирним, успішним та цікавим. Нехай науки даються легко, а результати тішать. На уроці кожен з вас має бути: У - уважним Р - рішучим О - організованим К – кмітливим Робота групах
Гра «Склади слова і утворіть речення з розсипаних букв»
1 гр. – складає «1 вересня». 2 гр. – Слово «День». 3 гр. – слово «Знань». Утворюють речення: 1 Вересня - День Знань!
Ви прийшли в другий клас. Ви прийшли сюди учитись. Життя цікаве буде в нас, Лиш треба добре потрудитись. Бо тільки праця вам дає: Знання, уміння й інше диво! Коли ж у тебе все це є, То ти зростатимеш щасливо.
Який щасливий день сьогодні, Веселий, радісний, ясний. Це гомінливий і погожий Почавсь навчальний рік новий.
Створення асоціативного куща-квіточки «1 вересня - День Знань!
1 вересня – День Знань Нові досягнення Однокласники та друзі Уроки, виховні заходи
Знання Учителі Самореалізація та спілкування Школа
Визначення настрою «Мій настрій» Торкніться долоньками свого сусіда і подаруйте йому посмішку. Коли ми даруємо тепло своїх долоньок, посмішку і чудовий настрій, нам і самим стає тепло та затишно на душі. Діти, я бажаю вам сьогодні цікавого дня і гарного настрою. Вправа «Я бажаю всім і собі…»
А тепер зручніше всі Вмощуйтеся на стільці. У вікно не заглядайте, А загадки відгадайте. Кожен учень і щоденно На урок бере …(щоденник).
Для письма, сказати прошу, Що потрібно взяти …? (Зошит)
Малювати в альбомі цім Допоможуть … (олівці).
Ручки й олівці, щоб знали Ми положимо у … (пенали).
Кожен ранок йдеш до школи І в мене складаєш знову І зошити, і книжки. Як ти звеш мене? Скажи? (Портфель)
Дуже я потрібна всім: І дорослим, і малим. Всіх я розуму учу, А сама завжди мовчу. (Книга) Спокою вона не знає, Дітям креслить помагає. (Лінійка)
Мама й тата, не сумуйте, І не плачте, а жартуйте. Ваші діти підросли Й у другий клас уже пішли. Оплески
Гра «Так – ні» Ну, і щоб не гаять час, запитати хочу вас. А ви хором промовляйте, «так» чи «ні» відповідайте.
Чи веселі йшли до школи? (Так) Лінь-дрімоту побороли? (Так) Чи готові ви дружити, в колективі дружно жити? (Так) Чи може хочеться поспати? (Ні) Чи може з друзями пограти? (Ні) То ви прийшли сюди навчатись? (Так) А може труднощів боятись? (Ні) Скажіть, портфелі ви придбали? (Так) А чи усе туди поклали? (Так)
Треба гарно вам читати? (Так) Треба менших ображати? (Ні) На перерві пострибати? (Ні) А всі парти пописати? (Ні) Друга треба виручати? (Так) А треба слухати матусю? (Так) Брудне взуття носіть до школи? (Ні) І книги кидайте додолу? (Ні) Завжди старших поважайте! (Так) І малюків не ображайте! (Так) Молодці! Всі правила для учнів ви знаєте.
Складання «Правил життя в класній родині» Країна Знань, по якій ми сьогодні мандруємо, має свої закони, i ви їх повиннi знати і дотримуватись, щоб у школі під час уроків було тихо, щоб кожен мав своє місце за партою, щоб легше було вчителям вас учити, а вам — учитися. Кожна класна родина в цій країні має свої правила життя. Тож, давайте зараз разом пригадаємо «Правила життя в нашій родині». Щоб наша родина була доброю, потрібно (не сваритися, не битися). Щоб вона була розумною, потрібно (гарно вчитися, багато читати). Щоб вона була щедрою (ділитися, допомагати один одному). Щоб вона була веселою (посміхатися, радіти за всіх). Отже, будемо гарно вчитися, дружно жити, посміхатися. Скажемо такі слова: Ми усі – одна сім’я, Неповторні – ти і я, Будемо усі дружити, В мирі і злагоді жити! Головне: 1. Намагайся жити так, щоб людям поруч з тобою було добре. 2. Перш ніж звернутись до людини, посміхнись їй: адже добрі стосунки починаються з посмішки. 3. Навчись радіти не тільки своїм успіхам, але й успіхам однокласників та друзів. 4. Ніколи нікому не заздри та не зраджуй: це відштовхує людей і руйнує їх стосунки. 5. Намагайся прийти на допомогу товаришу, не чекай, поки тебе про це попросять. 6. Якщо тобі буде погано, не поспішай звинувачувати у цьому інших, вчись терпіти неприємності: погане швидко проходить. Гра «Обіцянка» До того як прокинеться в школі дзвінок, Завжди приходити своєчасно на урок. (Обіцяємо). Під час уроку дружно і активно працювати, Учити все, що потрібно вам знати. (Обіцяємо). Речі удома не забувати, Друзями добрими, вірними стати. (Обіцяємо).
Вчителька: А тепер настала моя черга дати вам обіцянку. Урочисто обіцяю: Щоб ви могли багато знати, Буду добре вас навчати. Нікого не ображати, Хлопчикам і дівчаткам – Всім допомагати. До всіх ставитись з любов’ю. Дбати про ваше здоров’я.
Як ти? Твори яскраві кольори Розгляньте зображення. Які емоції відображають ці обличчя? Давайте подумаємо про різні почуття, які нас огортають, і знайдемо кольори, що найкраще відтворюють їх. Радість, смуток, злість, страх – кожне з них має свій власний візуальний відтінок. Літо, сонце, спека, прохолода, дощ. Вікторина про літо Теплим літнім ранком на траві можна побачити величезну кількість крапель води. Як називається це явище природи? (Роса) У якому порядку розташовані кольори веселки? (Червоний, оранжевий, жовтий, зелений, блакитний, синій, фіолетовий) Жовті квітки цієї рослини влітку стають повітряними білими кульками, які облітають при першому ж пориві вітру. Назвіть цю рослину. (Кульбаба) Якого кольору шубка у зайця влітку? (Сіра) У переддень якого літнього свята, за слов’янським повір’ям, вночі зацвітає папороть? (Свято Івана Купала) Яке літнє свято відзначається у багатьох країнах 1 червня та присвячене дітям? (День захисту дітей) Який небесний об’єкт надає нам світло та тепло під час літа? (Сонце)
Іноді життя випробовує нас так, що неможливо почувати лише позитивні емоції. У таких ситуаціях нормально тривожитися, боятися, не спати. Але з часом негативні емоції виснажують. Зараз ми пограємося у цікаву гру, яка навчить вас як знаходити в собі сили. Наче піт-стоп: дозаправитися й їхати далі. А коли попіклуєтеся про себе, не забудьте показати цю вправу близьким. Те, що допомогло вам, може допомогти й іншим. Вправа, що знімає напругу в тілі «Камінчик» Стисни руки міцно в кулаки. Наче це два камінчики. Потримай так секунд 7-10. Після цього розслаб їх на 15-20 секунд. Тепер так само напруж усе тіло. Ти – один великий камінчик. Через декілька секунд розслабся. Зверни увагу, чи не залишилися напруженими якісь окремі м’язи. Якщо так, зроби вправу конкретно з ними. А в кінці повністю розслабся. Спробуй відчути, як по всьому тілу розливається хвиля релаксу. Давайте трохи відпочинемо! Заплющіть очки, опустіть руки вниз і уявіть собі, що в правій руці знаходиться лимон, з якого потрібно вичавити сік. Повільно стискайте, якомога сильніше праву руку в кулак, відчуйте як напружена права рука. А тепер киньте лимон і розслабте руку. А зараз уявіть, що лимон знаходиться у вашій лівій руці. Я візьму в долоню лимон, я його злегка стискаю, сік лимонний вичавляю. Все в порядку сік готовий, я лимон кидаю, руку розслабляю. «Ми всі – одна сім’я, єдина ми родина. Мільйони різних «я», а разом – Україна». Ми любимо свою країну. Вона є такою ж урочистою, як і цей день. Є край, де найкращі у світі пісні І цвітом чарує калина, Де сонечко вперше всміхнулось мені, Де дім мій — моя Україна.
Зупинка «Українська» • Назвіть в якій державі ми живемо? (Україна) • Як називається місто в якому ми живемо? (Кам’янка) • Яке місто є столицею держави? (Київ) • Яка головна річка нашої країни? (Дніпро) • Які символи має наша держава? (Герб, прапор, гімн) • Який колір має прапор? (Синьо-жовтий) • Яке свято нещодавно святкувала наша країна? (День незалежності України) • Без чого не обходиться жоден обід людини? (Без хліба) • Які пісні співають діткам ввечері? (Колискові) • Хто співає колискові пісні? (Матуся) • Якого кольору земля? (Різнокольорова)
Створення колажу «Нас об’єднує» Вдячність Надія Патріотизм Творчість Щедрість Щастя Довіра Знання Дружба
В нашій країні йде війна, Повсюди небезпека, До Пса Патрона завітаємо, Та головні правила запам’ятаємо! Правила поведінки під час повітряної тривоги Без паніки! Збери необхідні речі! Спокійно прямуй до укриття із вчителем! Уважно слухай вчителя! Якщо хтось загубився – скажи вчителю!
Виготовлення книжечки «Безпека з песиком Патроном» • Не виходь на вулицю під час повітряної тривоги. • Ховайся в пристосовані для укриття місця. • Дослухайся до порад дорослих, з якими є в одному приміщенні, укритті. • Тримайся подалі від вікон. • Заборонено піднімати чужі іграшки чи інші речі або предмети. • Намагайся зберігати спокій. Все буде добре!
Ми – маленькі патріоти Незламної країни, Віримо, що зовсім скоро Настане мир для України. Буде сонечко світити на нашій Батьківщині, А звідусіль лунатиме «Слава Україні». - Героям Слава! Пам’ятай тих, хто поліг у боротьбі за волю України Хвилина мовчання Усім бажаємо мирного неба! Мирного року! Підсумок уроку Політ кольорових мрій Створити паперовий літачок, записати свою мрію або побажання на новий навчальний рік. Дорогі мої діти, кожен з вас має власну мрію, чогось щиро бажає. За допомогою паперових літачків ми можемо відправити у небо усі свої власні бажання та плани на новий навчальний рік. Літачки, що полетять, стануть посланцями нашої віри у свої сили та здатності. Я впевнена, що ви, як справжні авіатори своїх мрій, впораєтеся з будь-якими труднощами, які можуть зустрітися на вашому шляху. Нехай ці паперові мандрівники будуть для вас нагадуванням про те, що небо - це не межа, а лише початок ваших можливостей. Нехай ваші мрії завжди будуть стимулом до вдосконалення та розвитку. Спільно ми створимо справжнє небо кольорових мрій. Тож вперед, відпускайте свої кольорові літачки! Діти запускають літачки Наш урок завершується. Але це лише початок нової мандрівки, яка триватиме майже рік. Пам'ятайте, що наш клас - це команда, яка підтримує один одного у будь-якому польоті. Дякую за вашу енергію, віру в себе та незабутню подорож у світ ваших бажань!"
Вручення сертифікатів
Наша подорож добігає кінця. Ви піднялися на одну сходинку Країни знань. А попереду ще таких кроків буде багато. Нехай цей шлях буде для вас радісним і цікавим. Нехай щастить вам, малюки! Ростіть розумні та сміливі. Життя шкільного сторінки! Хай будуть сонячні й щасливі!