Тема. Творчий проєкт «Ми з України» Мета: ключові компетентності: формувати вільне володіння державною (вміння усно й письмово висловлювати свої думки, любов до читання, відчуття краси слова, готовність вживати українську мову в різних життєвих ситуаціях); інноваційність (відкритість до нових ідей); уміння навчатися впродовж життя (навчання працювати самостійно та в групі); громадянську та соціальну(співпраця з іншими особами для досягнення спільної мети, активність у житті класу та школи); культурну компетентність (залучення до різних видів мистецької творчості); предметні компетентності: ознайомити із історією України, видатними українцями та їхнім внеском у культурній спадщині українського народу, формувати творчі та акторські здібності, розвивати уміння декламувати вірші, ознайомити із музеями міста та історичними пам’ятками міста Умань, виховувати любов до рідного міста, України, української мови. Обладнання: книги, глобуси, карта України, костюми, булави, шаблі. Місце зйомок відеоматеріалів для проєкту: краєзнавчий музей, дендрологічний парк «Софіївка», бібліотека УДПУ ім. П.Тичини, Державний історико-архітектурний заповідник «Стара Умань». План проєкту Об’єднання дітей у творчі групи. Робота у шкільній бібліотеці: вивчення літературних джерел історичного минулого України. Написання віршів. Відвідування музеїв та міських закладів вищої освіти та бібліотек. Зйомки відеоматеріалів у гімназії, музеях та біля історичних та архітектурних пам’яток міста Умань та містах Європи, в яких навчаються учні, що тимчасово перебувають за кордоном (Польща, Німеччина, Італія, Іспанія). Діти роздивляються карту України Учень1: – Друзі, мені телефонували однокласники із-за кордону і просили про допомогу. Учениця: – Мені теж телефонувати і просили скласти розповідь про Україну. Учень 2: – Допоможемо? Усі разом: – Допоможемо. У цей час лунає дзвінок у Ckype. Телефонує однокласниця із Німеччини. Учениця: – Мої німецькі друзі запитують про боротьбу українського народу за волю. Учень (Польща): – Мій польський друг цікавиться історією України. Учениця (Італія): – моя італійська подружка попросила розповісти про видатних українців. Учениця (Іспанія): – моя іспанська однокласниця хоче довідатися, яка природа України? Розпочався пошук інформації у бібліотеці, робота з довідниками із картою України(сладшоу та відео під приспів пісні «Ми з України»). Учень 4: – Друзі,давайте знімемо відеопроєкт. Учениця: – І надішлемо нашим друзям за кордоном. Учень 3: – Погоджуюсь. Учень 2: – Погоджуюсь. Вірш « Історія України»(відео проводиться у краєзнавчому музеї, на території Державний історико-архітектурний заповідника «Стара Умань», у бібліотеці УДПУ ім. П.Тичини, у дендрологічному парку«Софіївка». 1. Ми в Україні вчимося й ростемо, зі сподіванням в майбутнє ідемо. Друзів багато у світі ми маємо, Їхнє вивчаємо, рідне плекаємо. 2. Повідати прагнемо про Україну – мужню і гарну нашу країну, згадати історію славного роду давню культуру свого народу
3. Славні князі в Україні бували і перемогами край прославляли, князь Володимир її охрестив, перший мурований храм він створив.
4. Князь Ярослав зерна знань тут засіяв. Він про освіту народную мріяв. Злих ворогів предки геть проганяли, Русь від нападників обороняли.
5. Минали століття і знову за волю Люд наш завжди підіймався до бою. Мужніми лицарями-козаками Знана була Україна віками.
6. Думи про них кобзарі промовляли Битись за волю вони надихали Довго була Україна невільна, Та з ворогами боролася гідно.
7. Хвиля народного гніву знялася, До боротьби Україна взялася. Мудрий Хмельницький очолив козацтво, Щоб панували свобода і братство.
8. Тільки не зразу в нас воля настала Знову тоді Україна повстала Максим Залізняк гайдамаків повів В монастирі він шаблі святив.
9. Ляхам нелюди допомагали Гонту жорстоко замордували, Залізняка до Сибіру заслали Та Коліївщини дух не зламали.
10. Неволя колись затуляла нам світло, Але поетів сузір’я розквітло. Пророчі слова лунали Шевченка, Згодом Сосюри та Симоненка.
11. Гарні поезії Лесі з Волині Знають дорослі і діти донині. Оповідань і поезій Франка Їх принесла нам часу ріка.
12. Сто років тому, у двадцятому віці, Мужній борець наш уславився в світі. Іваном Піддубним він називався, Всіх поборов, хто з Іваном змагався. 13. Гарна природа наш край прикрашає Хто з українців Говерлу не знає? Крізь Україну Дніпро свої води Щедро проносить на радість народу.
14. Чорнеє море на півдні ми маємо Та про Азовське не забуваємо. З іншого боку гори Карпати Краси такої варто шукати.
15. Природа й мистецтво навіки з’єднались У міфах й легендах вони поєднались Софіївським дивом назвали творіння Потоцьким дароване любій дружині.
16. І досі вражає Софії перлина Серед чудес вона не єдина Ще поряд сім прославляють Вкраїну Милу і любу мою Батьківщину.
17. Нам волелюбність дарує надію. Відстоїмо рідну свою Україну. Збудуємо нове й щасливе життя, Хай мирним лиш буде у всіх майбуття.
Учениця з Німеччини: – я люблю своє рідне місто (говорить українською і німецькою). Учень із Польщі: – Я люблю солов’їну українську мову (говорить українською і польською). Учениця із Іспанії: – Я вірю, що настане мир і ми всі зустрінемося (говорить українською та іспанською). Учениця із Італії: – Я вірю, що Україна переможе (говорить українською та італійською). Усі діти разом: – Усіх нас об’єднує Україна. Слайшоу під слова приспіву пісні «Доброго вечора! Ми з України»